• Escola Bressol Flor de Neu

RACONS

Afavoreixen la participació lliure que enriqueix la comunicació, integració, imaginació i creació. Cal posar al seu abast el material necessari per a poder explorar sense límits.

Els infants tenen una curiositat innata i il·limitada per moure’s, mirar, tocar, explorar i experimentar dins de les seves possibilitats amb tot el que l’envolta. Els nens, escullen el racó on volen jugar dins dels límits que suposa compartir les diferents possibilitats amb els altres.

Els racons de joc responen a les necessitats que tenen els nens/es de conèixer als companys, de reviure lúdicament situacions quotidianes i de poder experimentar amb la seva pròpia activitat diferents rols que hi ha al seu voltant. Els racons comporten relacions interactives arribant a acords.

Són situacions de trobades que aprenen a jugar en equip.

Sempre entenem el joc com a eina imprescindible per adquirir un aprenentatge significatiu.

Recollir, activitat necessària per a poder adquirir l’aprenentatge d’ordenar, classificar, combinar lliurement dins un ordre.

PROJECTES

És una proposta de treball que té com un dels principals objectius respectar els ritmes de cada un dels seus integrants, les activitats sorgeixen per iniciativa dels nens i són acceptades pel grup. Totes les idees són exposades i valorades.

L’educadora és l’encarregada de crear, iniciar i mantenir les activitats significatives i canalitzar les propostes que en surtin, cada nen/a té l’oportunitat d’expressar, a la seva manera, el que pensa.

Tots els nens/es respecten i tenen en compte els punts de vista dels companys/es. Cal crear situacions que estimulin la curiositat i l’iniciativa.

Tots els infants són convidats i no obligats a participar-hi. És potencia el ser capaços d’improvisar. Cal ser flexible davant les demandes dels nens. Quan el material és innespecific les opcions de joc i l’opció creativa augmenta.

EMOCIONS

Per que tot funcioni és molt important tenir en compte les emocions dels infants, la capacitat de controlar i reconèixer els sentiments i emocions d’un mateix i dels altres, per tant, a l’escola hem de donar eines als nens i nenes per a saber gestionar l’èxit, el fracàs, la ira, la por…

HORT

És un espai que dóna l’oportunitat de tenir un contacte directe amb el mon natural: plantem, en tenim cura, ho collim, en fem un plat i finalment ens ho mengem. Així podem comprovar des de la pròpia realitat que cal posar esforç, treball i constància per a poder fer créixer el que hem plantat.

PSICOMOTRICITAT

Els infants durant aquesta etapa es comuniquen amb el cos, és la seva eina d’expressió i de relació amb el seu entorn. Per això facilitem un espai i un temps per potenciar situacions de coordinació, moviment, equilibri, relacions, emocions…

MASSATGE

És l’art de la comunicació a través de mirades, somriures, gest, paraules… que ens apropen a cada infant tan únic. El tacte és un mitjà que ajuda en el desenvolupament emocional dels infants. Es crea un vincle afectiu molt important entre educador/a i infant i més endavant entre infant a infant. fisiològic, psíquic

MÚSICA

A l’escola quan parlem de música no la podem definir en un espai i temps concret, a cada instant podem gaudir de la música a travès de sons de la natura, cançons, dites, audicions…

MOMENTS

Està format per un colla de caixes que cada una d’elles té un objectiu diferent i les utilitzem en aquells moments del dia que tenim un espai petit (Abans de dinar, si no podem sortir al pati…) però no menys important. La nostra metodologia ens porta a dirigir molt poc i a observar molt, però hi ha uns “moments” al dia ,i no cada dia, que necessitem aportar als nostres infants uns instants d’expectació, sorpresa, imaginació…

CONTES

Els contes ens obren una finestra a un món màgic i ple de fantasia, i tenen un paper molt important a la nostra escola. Tots els nens i nenes gaudeixen d’un ampli ventall de contes ja sigui per relaxar, per representar i per escoltar, tot utilitzant una gran varietat de recursos: titelles, imatges, peluixos, musicals, robes…

També oferim a les famílies de l’escola una biblioteca on els nens poden triar un conte i emportar-se’l a casa, així també afavorim el vincle escola-família.

ANIVERSARIS

A la nostra escola per celebrar els aniversaris convidem a les famílies per que ens obsequiïn amb alguna activitat per participar-hi tots els nens i nenes de la classe: expliquen contes, canten cançons, fan titelles, capses sorpresa, anem a buscar bolets, pastissos… i tot
el que les famílies ens vulguin oferir.

RESIDÈNCIA

Els més grans de l’escola fan trobades amb els avis/es de la residència, tot compartint activitats diverses.

ACTIVITATS OBERTES

L’equip educatiu proposa algunes activitats obertes a totes les famílies on infants i adults poden compartir un munt d’experiències!!!

LLUM I COLOR

És un espai màgic on permet a petits i grans somiar i descobrir un món ple de llums, ombres, colors i foscor.

HÀBITS

Les rutines i els hàbits són eines imprescindibles a l’escola bressol.
Cada dia ens organitzem per atendre totes i cada una de les necessitats bàsiques dels nostres nens i nenes.

Així els donem la possibilitat de preveure i anticipar accions.

Els ajudem a desenvolupar hàbits d’autonomia, convivència, i aprendre a orientar i estructurar el temps i l’espai.